We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Raid 1 issue with 2x HHD's / Raid 1 problème avec le / de 2x HHD

mjwebhosting
17/01/2014, 04h14
Hi,

If you want centos on your server i can send you a manual to do this.

ianwilson88
10/01/2014, 22h41
Citation Envoyé par buddy
Hi, you can disable your soft raid.

you can check on google mdadm + disable raid 1
Hi thanks for the response I have already tried that with no success, after consideration I have decided to keep the raid active for redundancy.

Thanks.

Ian

buddy
09/01/2014, 20h33
Hi, you can disable your soft raid.

you can check on google mdadm + disable raid 1

ianwilson88
09/01/2014, 19h01
Hi,

I am having a an issue with the sever on my account that should be traced via the email address I've registerd with to my kimsufi account. The server is advertised as having 2 x 500GB hard drives that should be coming to a total of 1TB. however with Raid 1 enabled as default the installation is only detecting one of the drives as usable and the second drive as a mirror meaning I logically only have 500GB of storage rather than 1TB. I have now counted 23 o/s reloads and countless hours on the terminal of various operating systems trying to correct this with no success. I have also tried VNC into Ubuntu desktop installed on the server to use the disk configuration to be denied access trying to remove the raid. The configure option of the o/s installation also only shows one 500GB drive with errors when I try to use Raid0 however I have read that it is a bug causing that to happen. I am wondering if it is possible to replace my 2 x 500GB drives with 1 x 1TB drive to save me further hours of headaches. : Cool:

Thanks.

Ian

/

Salut,

J'ai un problème avec le rompre sur mon compte qui devrait être tracée à l'adresse e-mail que j'ai candidature auprès de mon compte Kimsufi . Le serveur est annoncé comme ayant de 2 x 500 Go de disques durs qui devraient être à venir pour un total de 1 To . mais avec Raid 1 est activée par défaut l'installation est seulement de détecter l'un des disques comme utilisables et le second entraînement comme un sens de miroir, je n'ai que logiquement 500 Go de stockage plutôt que de 1To . J'ai maintenant compté 23 o / s recharges et d'innombrables heures sur le terminal de différents systèmes d'exploitation qui tentent de corriger ce sans succès . J'ai également essayé de VNC dans le bureau Ubuntu installé sur le serveur à utiliser la configuration du disque de se voir refuser l'accès à essayer de retirer le raid. L' option de configuration de l' o / s l'installation ne présente également un disque de 500 Go avec des erreurs lorsque j'essaie d' utiliser RAID0 mais j'ai lu que c'est un bug qui causait que cela se produise . Je me demande si il est possible de remplacer mes 2 x disques de 500 Go avec 1 x dur de 1 To pour me sauver d'autres heures de maux de tête . : Cool:

Merci .

Ian